Termeni si conditii


I. Acord intre Utilizator si Booking.ro (SC IASAIR EXPRESS SRL)


1.1. Va rugam cititi cu atentie acesti termeni si conditii contractuali (Termeni si Conditii) inainte de a utiliza website-ul Booking.ro. Daca nu sunteti de acord sau nu acceptati, fara limitari sau calificari, Termenii si Conditiile acestui website, va rugam sa nu continuati accesarea website-ului.


1.2. Acest Acord tine loc de contract intre Utilizator/Abonat (cumparator sau vizitator al website-ului) si Booking.ro (SC IASAIR EXPRESS SRL, societatea care opereaza website-ul).


1.3. Utilizand acest website sau comandand serviciile turistice online sau prin intermediul call center-ului sau email sau chat, sunteti de acord in totalitate cu acesti Termeni si Conditii, fara nici o alta restrictie.


1.4. Prin accesarea contului si utilizarea parolei personale Utilizatorul/Abonatul este responsabil pentru toate actiunile care decurg din folosirea acestora. SC IASAIR EXPRESS SRL nu poate fi facuta responsabila pentru erorile survenite in urma neglijentei utilizatorului privind securitatea si confidentialitatea contului si parolei sale. Informatiile furnizate pentru inregistrare pe website trebuie sa fie corecte. Optand pentru inregistrare, va obligati sa ne furnizati corect datele solicitate. Pentru corectarea sau actualizarea acestor date, accesati contul dumneavoastra.


1.5. Orice rezervare efectuata pe site va fi considerata drept intentia dvs. de a achizitiona un anumit produs sau serviciu turistic. Daca cererea / rezervarea dvs. este conforma, va fi acceptata, si veti primi un e-mail de confirmare tranzactional din partea SC IASAIR EXPRESS SRL. Contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice si documentele de calatorie va vor fi transmise de catre consultantii de vanzari ai societatii. 


1.6. Toate serviciile turistice afisate pe site pot fi rezervate automat sau la cerere, in functie de disponibilitatea partenerilor nostri (hotelieri si / sau operatori transport persoane).


1.7. Termenii si conditiile partenerilor nostri ce vor furniza serviciile pe care le achizitionati (incluzand regulile de transport al pasagerilor impus de liniile aeriene) se vor aplica aditional Termenilor si Conditiilor acestui Site. Termenii partenerilor nostri pot include prevederi referitoare la diferite proceduri de plata, obligatii, anulari, modificari ale rezervarilor si restituiri de bani (daca este cazul) ori restrictii de alta natura. Unele companii aeriene pot impune taxe suplimentare. In momentul navigarii dvs. pe Site, veti putea observa referiri la diferite conditii aplicabile ofertelor speciale. Va rugam sa cititi cu atentie acesti termeni si va rugam luati legatura cu SC IASAIR EXPRESS SRL pentru detalii complete.


II. Cadrul general si definitii

2.1. In cadrul acestei pagini web sunt publicate si promovate produse si servicii turistice, precum servicii de cazare, asigurari, transfer privat, bilete de avion provenite de la terti furnizori (Furnizori de servicii turistice) si pachetului de servicii de calatorie sau a serviciilor de calatorie associate provenite de la terti Turoperatori (Organizatori de pachete turistice) la anumite preturi speciale. Aceste preturi speciale sunt valabile pentru o anumita perioada de timp si pentru o anumita cantitate. Produsele/serviciile/pachetele turistice oferite pot fi achizitionate de catre Utilizator/Vizitator/Abonat prin intermediul paginii web Booking.ro sau prin email sau telefonic sau chat, respectand termenii si conditiile website-ului, pe care Utilizatorul/Vizitatorul le accepta complet si neconditionat.


2.2. Rezervarile si vanzarile de bilete de avion sau oferte de tip city break ce au in componenta bilete de avion, se supun Conditiilor Generale de Rezervare si Vanzare a Biletelor de Avion (la care se adauga prevederile prezentului Contract).


2.3. SC IASAIR EXPRESS SRL actioneaza ca agent pentru terti furnizori cum sunt: liniile aeriene, hoteluri, touroperatori, companii de inchiriat masini, altii (Furnizori de Servicii Turistice). SC IASAIR EXPRESS SRL nu-si asuma nici o responsabilitate pentru produsele si serviciile turistice oferite de Furnizorii de Servicii Turistice.


2.4. SC IASAIR EXPRESS SRL ofera prin intermediul website-ului, informatii cu titlu general, cu scop consultativ. Va rugam sa retineti ca informatiile publicate pe website pot fi oricand modificate. SC IASAIR EXPRESS SRL nu poate garanta ca informatia prezentata pe website (incluzand fara limitare, tarife, descrieri, poze, facilitati, coordonate gps, adrese, categorii de hoteluri sau alte date) nu poate avea erori sau lipsuri, dar vom depune toate eforturile de a corecta informatiile ce pot fi corectate, imediat ce acestea ne-au fost aduse la cunostinta.


Definitii


Societatea: SC IASAIR EXPRESS SRL, cu sediul social in IASI, str. Spital Pascanu 27, jud. Iasi, Email office@booking.ro, telefon +40 786 368 001, inregistrata la Registrul Comertului sub nr. J22-434-2001, Cod Unic de inregistrare RO13863542.


Furnizor: Furnizori de Servicii Turistice. Orice terta persoana, fizica sau juridica, ce pune spre comercializare propriile servicii turistice sau serviciile turistice ale altor furnizori, pentru care SC IASAIR EXPRESS SRL prin intermediul website-ului Booking.ro actioneaza ca agent revanzator. Toate serviciile turistice publicate pe Booking.ro  sunt in functie de disponibilitatea Furnizorilor de Servicii Turistice. Termenii si conditiile Furnizorului de Servicii Turistice (incluzand regulile de transport al pasagerilor impus de liniile aeriene, orele de intrare/iesire din hotel, conditiile de anulare/modificare a serviciilor turistice) se vor aplica aditional Termenilor si Conditiilor acestui website. Anumite tari au inclus taxe de oras si acestea pot fi incasate doar de catre hotel. In cazul intermedierii de catre SC IASAIR EXPRESS SRL a serviciilor de transport aerian, feroviar, naval sau rutier, acestea intra sub incidenta reglementarilor impuse de transportator, SC IASAIR EXPRESS SRL nu este rapunzatoare si nu poate fi trasa la raspundere de eventualele anulari sau modificari in structura de organizare a transportului. De asemenea, nu poate fi trasa la raspundere nici daca aceste modificari influenteaza intr-un fel sau altul pachetul turistic achizitionat de catre client sau daca aceste modificari pot duce la aparitia de taxe suplimentare pentru realizarea pachetului turistic contractat. Orice problema privind operarea zborului si actiunile adiacente acestuia intra sub competenta transportatorului, biletul de avion reprezentand contractul intre pasager si compania aeriana.


Organizator (Touroperator): Agentia de turism organizatoare a pachetului de servicii turistice, precum pachete zbor+hotel sau alte pachete de servicii turistice asociate. Agentia de turism organizatoare (Turoperatorul) va fi pe deplin responsabila pentru executarea corespunzatoare a pachetului in ansamblu. In functie de camera/serviciul/pachetul/data de plecare alese, identitatea si datele de contact ale Turoperatorului vor fi vizualizate pe contractul cu turistul, ce va va fi trimis electronic inainte de confirmarea finala a rezervarii. SC IASAIR EXPRESS SRL actioneaza in numele si pe seama agentiei de turism organizatoare (in calitate de Imputernicit, in baza unui contract de agentie semnat de parti), avand rolul de societate intermediara.


Produs/Serviciu/Pachet de servicii turistice: Produsul/serviciul/pachetul de servicii turistice asociate pus la dispozitie de Furnizor/Turoperator la anumite preturi si in anumite conditii prin intermediul website-ului Booking.ro .


Utilizator: orice persoana fizica sau juridica care detine cont de utilizator si care acceseaza website-ul Booking.ro sau interactioneaza telefonic sau prin email cu SC IASAIR EXPRESS SRL.


Vizitator/Abonat: orice persoana fizica sau juridica care acceseaza website-ul Booking.ro  sau interactioneaza telefonic sau prin email cu SC IASAIR EXPRESS SRL.


Cumparator: orice Utilizator/Vizitator/Abonat sau orice alta persoana ce interactioneaza cu SC IASAIR EXPRESS SRL prin email, telefon, chat sau accesand website-ul Booking.ro  si acceseaza ofertele publicate pe website sau achizitioneaza produsele sau serviciile turistice promovate.


Voucher: Documentul in format electronic ce confirma achizitia serviciilor comandate pus la dispozitia cumparatorului dupa efectuarea platii integrale a comenzii.


Oferta: gama de poduse/servicii turistice, pusa la dispozitia utilizatorilor/ abonatilor/ vizitatorilor prin intermediul website-ului Booking.ro;


Serviciile de masa si tipurile de camera: Booking.ro se conecteaza cu mai multi furnizori globali de servicii turistice, iar unele denumiri de camere sau servicii de masa sunt afisate in limba engleza. De asemenea pot exista si acronime precum: BB = Bed and Breakfast; HB = Half Board; AI = All inclusive; UAI = Ultra All inclusive; DBL = Dubla; SGL = Single etc.


III. Alti Termeni si Conditii generale aplicate serviciilor SC IASAIR EXPRESS SRL

3.1. Societatea SC IASAIR EXPRESS SRL, prin intermediul website-ului BOOKING.RO, a paginii de facebook, chat, email sau telefon, promoveaza produsele/serviciile turistice/pachetele de servicii turistice ce apartin tertilor Furnizori de Servicii Turistice/Oragnizatori de pachete turistice, catre utilizatorii/abonatii website-ului, pentru o anumita perioada de timp sau/si intr-o anumita cantitate, in functie de cum sunt stabilite toate acestea de catre Furnizorii/Organizatorii de servicii turistice si respectand termenii si conditiile mentionate in respectiva oferta.

SC IASAIR EXPRESS SRL, prin site-ul Booking.ro , va pune la dispozitie un sistem de rezervari online care ofera posibilitatea de a cauta si verifica disponibilitati pentru servicii turistice si va permite sa efectuati rezervarile solicitate.

Orice cerere de rezervare efectuata pe site-ul Booking.ro va fi considerata drept intentia dumneavoastra de a achizitiona un anumit produs sau serviciu turistic de la furnizorii de servicii turistice. Daca disponibilitatea pentru cererea dumneavoastra de rezervari va fi acceptata, veti primi o confirmare pe e-mail, iar dupa efectuarea platii dvs, va intra in vigoare acest contract. Termenii si conditiile furnizorilor de servicii turistice (incluzand regulile de transport ale pasagerilor impuse de catre companiile aeriene) se vor aplica aditional Termenilor si Conditiilor acestui site.


3.2. In cadrul fiecarei oferte sunt mentionate detalii cu privire la pret. In cazul in care in cadrul Ofertei nu se precizeaza contrariul, preturile prezentate includ TVA.


3.3. Societatea nu poarta nicio raspundere cu privire la produsele/serviciile/pachetele de servicii promovate prin intermediul Ofertei, pentru care Furnizorul/Organizatorul in mod exclusiv este raspunzator in fata Cumparatorului. In acest sens, dar nu limitativ, Societatea nu este responsabila pentru calitatea, proprietatile, caracteristicile partiale ale produselor/serviciilor, pentru prestarea defectuoasa sau impedimente de forta majora ce fac imposibila prestarea lor.


3.4. Societatea participa la vanzarea produsului/serviciului de catre Furnizor/Organizator catre Cumparator, exclusiv si doar ca terta persoana-intermediara.


3.5. In cazul in care Furnizorul/Organizatorul, dupa activarea-vanzarea serviciilor turistice, respectiv achizitionarea lor de catre utilizator/cumparator, intra in faliment sau dizolvare, stare de lichidare sau administrare fortata, care determina imposibilitatea de livrare a produsului/ serviciului, Societatea nu are nicio obligatie fata de Cumparator. In cazul pachetelor de servicii asociate, drepturile cumparatorului sunt evidentiate in "Contractul cu turistul" ce va va fi trimis electronic inainte de confirmarea finala a rezervarii.


3.6. Procentele, reducerile si tarifele promovate in interiorul ofertelor sub forma de discount sunt cu titlu informativ si este posibil sa nu reprezinte informatia exacta dintr-un moment anume, corespunzatoare ofertei respective;


3.7. Pot aparea situatii in care valabilitatea/disponibilitatea ofertelor sa nu fie posibila in anumite perioade din intervalul mentionat pe site sau pot aparea situatii in care dupa plasarea unei comenzi si efectuarea platii pentru aceasta, disponibilitatea pentru serviciile achizitionate sau tarifele aferente sa sufere modificari. Aceste situatii apar din cauza schimbarilor de tarif sau disponibilitate transmise de furnizori ulterior postarii ofertei pe site si ulterior efectuarii comenzii de catre Utilizator, drept pentru care Societatea nu poate fi facuta raspunzatoare;


3.8. Orice actiune ce necesita interventie umana (modificari, anulari, emiterea documentelor de calatorie etc) se va face in timpul programului de lucru SC IASAIR EXPRESS SRL: luni – vineri 09.00-17.00. Toate serviciile turistice publicate pe site sunt in functie de disponibilitatea furnizorilor de servicii turistice. Termenii si conditiile furnizorului de servicii turistice (incluzand regulile de transport al pasagerilor impus de liniile aeriene, orele de intrare/iesire din hotel, conditiile de anulare/modificare a serviciilor turistice) se vor aplica aditional Termenilor si Conditiilor acestui site.


3.9. Termenii furnizorilor de servicii turistice pot include prevederi referitoare la diferite proceduri de plata, obligatii, anulari, modificari ale rezervarilor si restituiri de bani (daca este cazul) ori restrictii de alta natura. Unele companii aeriene pot impune taxe suplimentare cum este taxa Transit-without-visa. SC IASAIR EXPRESS SRL nu este responsabila pentru costurile care pot sa apara in momentul transferurilor de la un aeroport/terminal la altul. De asemenea, unele hoteluri pot colecta diferite taxe locale. In cazul transmiterii de "Cereri speciale / Special Requests" (cu titlu exemplificativ, dar fara a se limita la: loc pentru persoane cu handicap, servicii transport minori neinsotiti, transport bagaje speciale, camera fumatori/nefumatori, patut in camera pentru copil), SC IASAIR EXPRESS SRL nu garanteaza confirmarea acestor cereri, dar le va trimite catre furnizorul de servicii turistice.


3.10. La momentul navigarii dumneavoastra pe site, veti putea observa referiri catre diferite conditii aplicabile ofertelor speciale. Va rugam sa cititi cu atentie acesti termeni, dar va rugam sa luati legatura cu SC IASAIR EXPRESS SRL pentru detalii complete.


3.11. Sunteti direct responsabil pentru respectarea conditiilor impuse de furnizorul serviciilor turistice privind timpii de Imbarcare, reconfirmarea zborurilor sau a oricaror alte reguli. Va rugam sa notati ca timpul minim de Imbarcare (inaintea plecarii) recomandat de companiile aeriene, este de 120 minute pentru zborurile in Europa, 180 minute pentru zborurile in afara Europei, respectiv 90 minute pentru zborurile pe teritoriul Romaniei. Unele companii aeriene doresc sa reconfirmati zborul cu cel putin 72h inainte de plecare. Nerespectarea acestei reguli poate duce la anularea rezervarii dumneavoastra de zbor.


3.12. Pe site, tarifele sunt exprimate in Euro si in Lei. Plata serviciilor de calatorie externe aferente contractului se poate efectua intr-o singura moneda, in valuta specificata in contract sau in RON. In cazul in care plata se va efectua in RON se va lua in considerare cursul de vanzare din ziua platii comunicat de BNR, conform art. 290 alin. 2 Cod Fiscal, la care se adauga un coeficient de risc valutar de 2%.


3.13. Inainte de a lansa comanda, clientul trebuie sa fie de acord cu Termenii si Conditiile SC IASAIR EXPRESS SRL. Existand diferente intre tipurile de servicii oferite, anume bilete de avion, hoteluri, city-break-uri, asigurari medicale de calatorie, rezervarea nu se poate efectua pana la capat daca clientul nu bifeaza casuta aferenta acceptarii Termenilor si Conditiilor. Conform OG 34/2014, conditiile de garantie/service nu se aplica serviciilor rezervate pe site-ul Booking.ro .


3.14. Prezentele Termeni si Conditii se completeaza cu prevederile legislatiei in vigoare cu privire la Protectia Cumparatorului, prevederile Legii 365/2002 privind comertul electronic, OG 130/2000 privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta, OG 85/2004 privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta privind serviciile financiare, Legea 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori.


IV. Documente de calatorie


4.1. Toate documentele de calatorie aferente rezervarii sunt valabile in format electronic. Acestea pot fi transmise si in original, prin curier rapid, cu plata la destinatie, in urma unei solicitari scrise din partea turistului catre office@Booking.ro si la adresa specificata in solicitare. De asemenea, ele pot fi ridicate de Cumparator de la oricare dintre punctele de lucru ale Societatii.


4.2. Este necesar ca pentru calatoriile in strainatate orice Utilizator/Abonat/Vizitator/Cumparator sa consulte regimul de calatorie in strainatate pentru cetatenii romani, actualizat aici: https://www.mae.ro/node/1422.


4.3. Va rugam sa va asigurati ca documentele de calatorie, cartea de identitate sau pasaportul, nu prezinta urme de deterioare a elementelor de siguranta si sa fie valabil minim 3 luni de la data terminarii calatoriei pentru destinatii din Uniunea Europeana si minim 6 luni de la data incheierii calatoriei pentru celelalte destinatii din afara Uniunii Europene. Unele tari pot solicita viza turistica pentru accesul cetatenilor romani pe teritoriul lor, mai multe detalii, dar si documentele necesare intrarii in tara de destinatie, gasiti pe site-ul Politiei de Frontiera: www.politiadefrontiera.ro


4.4. In cazul persoanelor casatorite recent, nu se accepta Cartea de Identitate anulata (perforata) de autoritati in vederea emiterii unei noi CI.


4.5. Copiii care nu au Implinit 14 ani si nu au carte de identitate, trebuie sa detina pasaport sau sa fie inscrisi pe pasaportul unuia dintre parinti. In acest caz, parintii care au copiii trecuti in pasaportul lor, vor calatori obligatoriu cu Pasaportul.


4.6. Agentia organizatoare (Tour Operatorul) nu are nici o raspundere in situatia in care autoritatile de frontiera nu permit accesul turistului pe teritoriul statului respectiv. De asemenea, nu are nici o responsabilitate daca turistului nu i se permite parasirea teritoriului unei tari de catre autoritatile de frontiera din statul respectiv. In aceste cazuri, turistului nu i se mai restituie contravalorea excursiei.


4.7. SC IASAIR EXPRESS SRL nu asigura nici o garantie cu privire la aranjamentele documentelor de calatorie (pasapoarte, vize, vaccinuri necesare etc.) si nici faptul ca informatia de pe site este actualizata. Drept urmare, este responsabilitatea utilizatorului de a se asigura ca va calatori in conformitate cu masurile aplicabile acestor documente de calatorie.


Documente necesare pentru minori


4.8. In cazul calatoriilor in strainatate cu minori, intra in obligatia Utilizatorului/Abonatului/Vizitatorului/Cumparatorului sa consulte regimul de calatorie in strainatate pentru cetatenii romani insotiti de minori actualizat aici: https://www.mae.ro/node/1565.


V. Modalitatea de plata si siguranta tranzactiilor


5.1. Achitarea produsului/serviciului se realizeaza cash la unul din sediile noastre, online cu cardul pe site-ul Booking.ro , prin transfer bancar sau depunere de numerar, precum si cu tichete de vacanta. Nu se accepta alte modalitati de plata in afara celor prezentate pe Site si nu ne asumam nici o responsabilitate pentru sumele de bani trimise prin curierat.


5.2. Pentru achitarea produsului/serviciului Furnizorului, pe website sunt acceptate toate cardurile bancare Visa®, si MasterCard®. Tranzactiile utilizatorilor pe website sunt protejate de sisteme de inalta siguranta online, procesatorul prin care sunt realizate tranzactiile online cu cardul bancar este PayU.


5.3. SC IASAIR EXPRESS SRL utilizeaza tehnologie securizata pentru a proteja informatiile dumneavoastra personale si tranzactiile financiare. SC IASAIR EXPRESS SRL se conformeaza procedurilor si standardelor de securitate stipulate in Politica de Securitate a SC IASAIR EXPRESS SRL. Achizitiile online nu mai sunt de mult o noutate. Daca veti alege sa platiti cu cartea de credit, detaliile cartii dumneavoastra de credit sunt criptate in timpul tranzactiei, determinand o securitate marita. SC IASAIR EXPRESS SRL utilizeaza tehnologia Secure Socket Layer (SSL) care asigura proceselor de achizitionare online prin intermediul cartii de credit, o securitate marita.


5.4. Asa cum se mentioneaza mai sus, respectarea confidentialitatii se subintelege. Toate informatiile transmise de utilizator/abonat/cumparator sunt confidentiale, Societatea luand toate masurile necesare astfel incat acestea sa fie utilizate doar in masura in care acest lucru este considerat necesar in contextul serviciilor oferite.


Descrierea platii cu cardul bancar


5.5. Utilizatorul isi exprima interesul pentru una sau mai multe oferte, declarandu-si datele de pe cardul bancar. Partile convin in mod expres ca momentul incheierii contractului in prezentele Conditii si Termeni, Il constituie momentul in care utilizatorul/abonatul apasa butonul "Plateste”.


5.6. Societatea, din motive de siguranta, nu stocheaza datele niciunui card bancar pentru utilizare viitoare, prin urmare Utilizatorul trebuie sa reintroduca datele de fiecare data cand doreste sa comande o noua oferta. Prin introducerea datelor cardului bancar solicitate, Utilizatorul declara expres ca are dreptul de utilizare a cardului bancar.


5.7. Societatea nu poarta nicio raspundere in cazul utilizarii ilegale a cardurilor bancare. introducerea datelor cardului bancar demonstreaza acordul Utilizatorului pentru retinerea sumei aferente ofertei si, in cazul activarii Ofertei, debitarea cardului bancar.


5.8. In cazul in care tranzactia cu cardul bancar este refuzata din orice motiv de catre banca emitenta, de exemplu depasirea sumei de credit ori suspiciune de frauda, atunci se considera ca Utilizatorul nu participa la Oferta.


5.9. Societatea isi rezerva dreptul de a refuza din orice motiv participarea la orice Oferta a unui Utilizator/Abonat.


5.10. Societatea nu este responsabila cu privire la nerealizarea debitarilor sau blocarilor de sume de bani de pe card in cazul culpabilitatii agentului de prelucrare a platilor online sau a furnizorului de servicii de internet (internet Service Provider sau ISP).


In acest sens, cazuri de neculpabilitate a Societatii sunt:


a) Defecte de hardware sau software provenite de la agentul de prelucrare a platilor online. In cazul in care web serverul agentului de prelucrare a platilor online inceteaza sa mai functioneze din pricina defectelor de functionare (se mentioneaza in acest sens deteriorarea hard disk-ului, lipsa de energie electrica, deteriorarea memoriei principale), fie din cauza problemelor de soft, Societatea va considera ca utilizatorul/abonatul nu participa la Oferta.


b) Neinformarea Societatii cu privire la finalizarea tranzactiei. In cazul in care tranzactia este debitata sau blocata pe cardul bancar, dar Societatea nu este informata prin intermediul procedurii de acceptare, atunci Societatea va considera ca utilizatorul/abonatul nu participa la Oferta.


c) Imposibilitatea de informare a Societatii poate aparea din cauza agentului de prelucrare a platilor online sau a furnizorului de servicii de internet.


NOTA: Situatiile de mai sus sunt prezentate cu titlu pur explicativ si nu constituie lista exhaustiva cu toate situatiile de neculpabilitate a Societatii.


VI. Incheierea contractului la distanta


6.1. O comanda plasata pe site sau o solicitare de rezervare prin intermediul email-ului/chat/telefon si fara a fi achitata nu garanteaza si procesarea rezervarii ofertei/serviciilor solicitate. Rezervarea va fi procesata doar in momentul in care plata pentru comanda plasata/oferta/serviciile solicitate de catre Cumparator este confirmata de catre banca si in limita disponibilitatii ofertei din momentul in care plata a fost confirmata. De asemenea, rezervarea va putea fi procesata doar in momentul in care Cumparatorul furnizeaza Societatii toate datele necesare rezervarii.


6.2. Plata efectuata de catre Cumparator reprezinta acordul ferm al acestuia de procesare a rezervarii in conditiile mentionate in prezenta comanda/oferta. Astfel, se considera intrunirea acordului de vointa si incheierea valida a Contractului la Distanta, in conformitate cu prevederile O.G. 130/2000, modificata.


6.3. Revanzarea cu scop comercial a Voucherelor, implicit a produselor si/sau serviciilor care fac obiectul acestora, este interzisa, daca nu este aprobata de SC IASAIR EXPRESS SRL, care nu va refuza in mod nerezonabil sa-si dea acordul. Nerespectarea termenului anterior da dreptul Booking.ro sa anuleze voucherul, precum si sa solicite daune.


VII. Drepturi de proprietate


7.1. Se interzice copierea, inregistrarea analogica/digitala si reproducerea mecanica, distribuirea, transferul, downloading-ul, falsificarea, vanzarea, crearea de lucrari derivate sau dezinformarea publicului cu privire la furnizorul real al continutului website-ului. Eventuala reproducere, reeditare, uploadare, anuntare, distribuire sau transmitere sau orice alta utilizare a continutului in alt mod sau cu alte mijloace, in scop comercial sau in alte scopuri, se permite doar ca urmare a unei autorizatii scrise conferite in prealabil de Societate sau de oricare alt beneficiar legal al drepturilor de proprietate intelectuala de mai sus. Aparitia continutului de mai sus pe website nu poate fi considerata in nicio situatie drept transfer sau cedare de autorizatie sau drept de utilizare a oricaruia dintre elementele de mai sus.


7.2. Societatea, conform termenelor si conditiilor expuse in prezenta sectiune si conform legislatiei si reglementarilor aplicabile, confera utilizatorilor/vizitatorilor/abonatilor dreptul de acces si utilizare a website-ului si a datelor incluse pe acesta neexclusiv, netransferabil, personal si limitat. Aceasta autorizatie nu constituie transferul vreunui drept cu privire la website si datele prezentate pe acesta si se supune unor limitari. Astfel, Utilizatorul/abonatul trebuie sa respecte toate notificarile cu privire la drepturile asupra proprietatii intelectuale si alte drepturi de proprietate. De asemenea, Utilizatorul/Abonatul nu are dreptul de a modifica website-ul si datele de pe acesta in niciun mod sau dreptul de a transmite si de a prezenta in mod public, sau de a distribui sau utiliza in alt fel pagina web si datele incluse pe aceasta in orice scop de natura publica sau comerciala, exceptand situatia in care prin prezenta se acorda o permisiune in acest sens.


Modificari/Schimbari Periodice


7.3. intreg continutul acestui website poate fi modificat si va este oferit "ca atare" fara a se oferi nicio garantie de niciun fel. Societatea isi rezerva dreptul de a modifica unilateral si fara nicio notificare prealabila continutul, forma de prezentare si/sau structura website-ului, in orice moment si nu va avea nicio raspundere in acest sens, si/sau Termenii si

Conditii


7.4. Societatea se extinde continuu, isi updateaza si optimizeaza website-ul, produsele si serviciile aferente, in paralel avand dreptul de a modifica liber termenii si conditiile de utilizare a website-ului. Din acest motiv, se recomanda utilizatorilor/vizitatorilor/abonatilor sa citeasca termenii si conditiile de utilizare la intervale regulate de timp pentru a se informa cu privire la eventualele schimbari de continut.


7.5. Societatea isi rezerva dreptul de a transforma sau de a modifica termenii aplicabili si conditiile de utilizare a website-ului, fara instiintarea prealabila a utilizatorilor/vizitatorilor/abonatilor. Astfel de schimbari, modificari, adaugiri sau eliminari ale termenilor si conditiilor de utilizare vor intra in vigoare imediat dupa publicarea lor pe website. Orice utilizare a website-ului, urmare a unei astfel de modificari sau schimbari, se considera acceptare de catre utilizator/ abonat a schimbarilor, modificarilor, adaugirilor sau eliminarilor din continutul website- ului. Societatea poate, in orice moment, sa anuleze, sa stearga, sa amane sau sa intrerupa orice functie de pe website, inclusiv disponibilitatea serviciilor, prezentarilor sau descrierilor oricarui produs sau serviciu.


7.6. Termeni si Conditii reprezinta contractul intre utilizator si SC IASAIR EXPRESS SRL si este guvernat de legile din Romania. In cazul existentei unor litigii, instanta judecatoreasca competenta este considerata instanta municipiului Iasi. In cazul existentei unor litigii, va fi luata in considerare varianta in limba romana a Termenilor si Conditiilor.

VIII. Raspunderea limitata


8.1. Utilizarea acestui website este in totalitate pe raspunderea Dumneavoastra. SC IASAIR EXPRESS SRL si orice alta parte implicata in conceperea, producerea sau oferirea website-ului nu sunt raspunzatoare pentru daune directe sau indirecte, de orice natura, ce ar rezulta din sau in legatura cu utilizarea acestui website sau a continutului sau. SC IASAIR EXPRESS SRL nu isi asuma nici o responsabilitate si nu va fi raspunzatoare pentru nici o dauna sau virusi care ar putea sa va infecteze computerul sau alte bunuri in urma accesarii sau utilizarii acestui website sau descarcarii oricarui material, informatii, text, imagini video sau audio de pe acest website.


8.2. Societatea nu are nicio raspundere pentru acoperirea pretentiilor tertilor, de orice natura, care pot rezulta in relatie cu utilizarea, copierea sau falsificarea website-ului sau a continutului acestuia sau a oricarui alt website inrudit, de catre terte persoane, neautorizate de Societate, indiferent daca Societatea a fost informata, a cunoscut sau ar fi trebuit sa cunoasca aceasta posibilitate.


IX. Link-uri catre website-urile unei terte parti


9.1. Website-ul Booking.ro  poate contine link-uri catre alte website-uri aflate in proprietatea sau operate de alte parti. Astfel de link-uri va sunt furnizate pentru a le folosi numai daca veti dori aceasta. SC IASAIR EXPRESS SRL nu controleaza, si nu este raspunzatoare pentru continutul si conditiile de confidentialitate sau securitate si de functionalitatea acestor website-uri. Fara a se limita la cele mai sus mentionate, SC IASAIR EXPRESS SRL isi declina in mod special orice raspundere daca aceste website-uri:

a) incalca drepturile de proprietate intelectuala ale unei terte parti;

b) Sunt inexacte, incomplete sau contin informatii inselatoare;

c) Nu au caracter comercial sau nu raspund indeplinirii unui anumit scop;

d) Nu ofera o securitate adecvata;

e) Contin virusi sau alte elemente cu caracter distructiv;

f) Sunt licentioase sau calomnioase.


X. Responsabilitatea Utilizatorului/Abonatului/Vizitatorului


10.1. Utilizatorii/abonatii/vizitatorii website-ului accepta faptul ca nu vor utiliza acest website pentru publicarea, transmiterea prin e-mail sau transmiterea in alt mod: a oricarui continut ilegal, daunator, primejdios, calomnios, defaimator, vulgar, obscen si/sau care contravine in orice mod bunelor moravuri, sau constituie incalcare a confidentialitatii, exprima discriminari sexuale, etnice sau de alt tip, poate provoca prejudicii minorilor in orice mod sau nu poate fi transmis conform legislatiei in vigoare sau prin interdictie contractuala, care violeaza orice patent, insemn comercial, secret comercial, drepturi intelectuale sau alte drepturi de proprietate ale tertilor, contine virusi software, sau alte tipuri de coduri, fisiere sau programe, realizate cu scopul de a intrerupe, de a prejudicia, de a distruge echipamentul de operare al computerelor, incalca in orice modalitate legislatia din Romania sau pe cea comunitara in vigoare si prevederile acestora, poate aduce atingere in orice fel tertilor, si a oricarui continut utilizat pentru colectarea sau stocarea datelor personale cu privire la alti utilizatori.


10.2. Cu respectarea celor mentionate mai sus, Utilizatorul/Abonatul/Vizitatorul are posibilitatea de a informa terte persoane (de exemplu prin e-mail, mesaje de pe contul Facebook/Twitter etc.) cu privire la ofertele puse la dispozitie prin intermediul website-ului.


Depturile utilizatorului


10.3. Utilizatorul Booking.ro are dreptul sa vizualizeze site-ul, sa tipareasca parti ale continutului site-ului pe suport de hartie si sa salveze pagini in format electronic doar in scopuri personale, non-comerciale.


Obligatiile utilizatorului


10.4. Sunteti de acord sa respectati urmatoarele obligatii incluzand (fara a se limita):
- responsabilitatea financiara pentru toate tranzactiile efectuate in contul sau numele dumneavoastra;

- aveti varsta peste 18 ani si capacitatea legala de a initia actiuni juridice;

- garantarea veridicitatii datelor furnizate despre dumneavoastra sau membrii familiei dumneavoastra;

- neutilizarea site-ului in scopuri speculative, a generarii de rezervari false sau frauduloase;

- interzicerea transmiterii materialelor politice, pornografice, rasiste sau a altor materiale care contravin legii;

- obligativitatea de a nu altera, copia, transmite, distribui, vinde, afisa, licentia sau reproduce continutul site-ului cu exceptia utilizarii in scop personal si necomercial a unei singure copii a informatiei continuta in site.

interzicerea accesului pe Site


10.6. SC IASAIR EXPRESS SRL isi rezerva dreptul de a va interzice oricand accesul pe site fara o notificare prealabila.


Responsabilitatea S.C. IASAIR EXPRESS S.R.L.


10.7. SC IASAIR EXPRESS SRL nu este responsabila pentru pierderile indirecte rezultate din prevederile acestor termeni si conditii, din utilizarea defectuoasa a site-ului sau a serviciilor turistice rezervate si achizitionate de pe site.


10.8. SC IASAIR EXPRESS SRL nu este responsabila pentru pierderile directe si/sau indirecte suferite de utilizator cauzate de, dar fara a se limita la: posibile diferente de tarif, lipsa de disponibilitate, precum si orice alte informatii incorecte comunicate si/sau preluate de la companiile aeriene si/sau hoteliere sau de catre toti si/sau oricare dintre societatile partenere care furnizeaza servicii turistice prin intermediul SC IASAIR EXPRESS SRL.


10.9. SC IASAIR EXPRESS SRL isi rezerva dreptul sa nu furnizeze serviciile turistice a caror tarife au fost afisate in mod eronat. In cazul aparitiei, respectiv afisarii unor posibile erori de tarifare, utilizatorul este de acord sa renunte la toate si orice pretentii Impotriva SC IASAIR EXPRESS SRL, urmand ca in cel mai scurt timp posibil SC IASAIR EXPRESS SRL sa returneze sumele achitate de utilizator.


10.10. SC IASAIR EXPRESS SRL nu poate garanta furnizarea neintrerupta a site-ului si nu poate fi facuta raspunzatoare de pierderile de orice natura suferite ca urmare a acestui fapt, inclusiv a unor profituri nerealizate.


Colectarea de review-uri


10.11. SC IASAIR EXPRESS SRL poate colecta review-uri (pareri despre hoteluri, destinatii, serviciile oferite de SC IASAIR EXPRESS SRL si partenerii sai) de la clientii sai, dupa ce acestia s-au intors din vacanta.


10.12. Clientii isi dau acordul asupra publicarii review-urilor pe site sau sa fie folosite offline de catre consultantii SC IASAIR EXPRESS SRL in vederea recomandarii de hoteluri / destinatii, asupra publicarii numelor persoanelor care au oferit review-ul si a datii acestora.


10.13. Review-urile pot fi colectate online, in sistemul de colectari review-uri disponibil pe site-ul SC IASAIR EXPRESS SRL sau offline (prin email sau telefonic) de catre consultantii SC IASAIR EXPRESS SRL.


10.14. SC IASAIR EXPRESS SRL isi rezerva dreptul de a refuza anumite review-uri, in special cele cu limbaj vulgar. inainte de publicarea review-urilor pe site, SC IASAIR EXPRESS SRL isi rezerva dreptul de a edita erorile gramaticale si de exprimare, fara a schimba sensul cuvintelor.


10.15. Review-urile oferite de clienti devin proprietatea SC IASAIR EXPRESS SRL si nu pot fi publicate pe alte site-uri.

Politica de returnare a produselor


10.16. Conform OG 34/2014, SC IASAIR EXPRESS SRL nu are o politica de returnare a produselor.


XI. Date cu caracter personal


11.1. Prin intermediul website-ului utilizatorii pot furniza SC IASAIR EXPRESS SRL informatii referitoare in special la date personale (precum nume, adresa, adresa de e-mail, numere de telefon), modul in care sunt utilizate sau se intentioneaza sa fie utilizate produsele si/sau serviciile publicate pe website, dar poate include si alte informatii aflate in stransa legatura cu utilizarea serviciilor si/sau produselor solicitate.


11.2. Orice persoana care acceseaza website-ul si care ofera date sau informatii cu caracter personal, inclusiv prin intermediul formularelor de comanda de pe acest website, isi manifesta acordul in mod expres si neechivoc pentru urmatoarele:

- in scopul furnizarii serviciilor sau produselor prezentate pe website, incluzand procesarea comenzilor sau cererilor utilizatorului, facturarea, recuperarea debitelor, solutionarea cererilor si a reclamatiilor, prevenirea/depistarea fraudelor;

Iar optional, pe baza consimtamantului Utilizatorului:

- stocarea si procesarea acelor informatii care ajuta SC IASAIR EXPRESS SRL sa Imbunatateasca relatia cu utilizatorii/abonatii/cumparatorii prin campanii de marketing si alte instrumente si activitati de promovare;

- prelucrarea acestor date si informatii personale de catre SC IASAIR EXPRESS SRL in vederea efectuarii de studii de piata;

- alte activitati intreprinse de SC IASAIR EXPRESS SRL si permise de lege, ce nu fac obiectul unei aprobari din partea utilizatorului.


11.3. In cazul in care utilizatorul nu doreste ca SC IASAIR EXPRESS SRL sa proceseze datele cu caracter personal intr-unul sau anumite scopuri dintre cele mentionate mai sus, Utilizatorul va trimite o solicitare pe adresa de email office@Booking.ro precizand scopurile pentru care nu doreste prelucrarea datelor cu caracter personal. Utilizatorii care furnizeaza SC IASAIR EXPRESS SRL date cu caracter personal prin intermediul accesarii website-ului au toate drepturile si obligatiile prevazute in Legea 677/2001, respectiv dreptul de acces si interventie la acestea, de opozitie cu privire la prelucrarea acestora, de a nu fi supus unei decizii individuale, precum si de a se adresa justitiei.


XII. Forta majora


12.1. SC IASAIR EXPRESS SRL si/sau Furnizorul nu vor fi raspunzatori pentru intarzierea sau neindeplinirea obligatiilor lor sau in cazul in care furnizorul de servicii turistice intra in insolventa, datorate unor evenimente de forta majora, imprevizibile si de neinlaturat. intarzierea sau neindeplinirea obligatiilor din motiv de forta majora nu va fi considerata ca o incalcare a prevederilor Termenilor si Conditiilor. Evenimentele majore includ, dar fara a se limita, interventii guvernamentale, razboaie, rapiri, incendii, inundatii, accidente, furtuni, greve, atacuri teroriste, pandemii etc. care pot afecta SC IASAIR EXPRESS SRL sau furnizorii sai.


XIII. Reclamatii si Litigii


13.1. Pentru orice reclamatie, Utilizatorul/Vizitatorul/Abonatul/Cumparatorul trebuie sa se adreseze in scris, in prealabil, societatii SC IASAIR EXPRESS SRL, la adresa de email office@booking.ro. Orice litigiu rezultat din aplicarea, interpretarea sau derularea Termenilor si Conditiilor va fi abordat pentru a fi rezolvat pe cale amiabila. Termenii si Conditiile si toate comunicarile sunt in limba romana. In cazul in care nu s-a reusit stingerea conflictului pe cale amiabila, competenta revine instantelor de judecata din municipiul Iasi.

CONDITII GENERALE DE REZERVARE - VANZARE A BILETELOR DE AVION


I. REZERVARI DE LOCURI


1.1. Rezervarile de locuri pentru zboruri se fac cu ajutorul sistemelor internationale computerizate de rezervari, care permit accesul agentiei la baza de date a companiei si rezervarea efectiva a locurilor pentru o anumita cursa in favoarea potentialilor pasageri.


1.2. Rezervarile sunt gratuite si se fac inaintea datei de plecare.


1.3. Rezervarea biletelor de avion se poate face prin email, direct la punctele de lucru SC IASAIR EXPRESS SRL sau prin intermediul call-center-ului. Orice rezervare efectuata prin email sau la punctele de lucru sau telefonic prin call-center, se supune acceptarii prezentelor Termeni si Conditii si conditiilor speciale impuse de companiile aeriene si care va sunt prezentate in email-ul de confirmare a rezervarii sau telefonic de catre consultantii SC IASAIR EXPRESS SRL.


1.4. Pentru anumite zboruri (low cost, combinatii de companii aeriene de linie si low cost, alte combinatii de zboruri), rezervarile nu se pot confirma pe site, de aceea solicitarea dumneavoastra va consta intr-o cerere de rezervare care va fi procesata ulterior de catre consultantii SC IASAIR EXPRESS SRL.


1.5. In momentul efectuarii rezervarii, vi se vor comunica termenele de plata puse la dispozitie de companiile aeriene. Pentru rezervarile de linie, cele mai multe companii de linie solicita ca plata biletelor sa fie facuta in maxim 24 pana la 48 ore, timp in care SC IASAIR EXPRESS SRL va garanteaza disponibilitatea locurilor si a tarifelor. Aceste informatii le veti gasi disponibile pe pagina si in email-ul de confirmare a rezervarii. Daca plata nu este efectuata in intervalul comunicat, compania aeriana isi rezerva dreptul de a anula biletele automat.


1.6. Pentru biletele low cost, nu se pot efectua rezervari fara ca plata integral sa fie inregistrata in conturile SC IASAIR EXPRESS SRL, prin urmare SC IASAIR EXPRESS SRL nu va garanteaza rezervarea locurilor si a tarifelor comunicate in momentul cererii de rezervare. Acestea vor fi garantate doar dupa ce plata este efectuata si biletele sunt emise.


1.7. Atentie: intre momentul efectuarii cererilor de rezervare pe site sau telefonic si momentul achitarii biletelor de avion si vizualizarii platii in contul SC IASAIR EXPRESS SRL de catre angajatii sai, pot aparea modificari de tarife sau locurile pot sa nu mai fie disponibile. In aceste situatii, SC IASAIR EXPRESS SRL va anunta pasagerii si vor comunica urmatorul tarif sau vor propune variante noi de zbor care sa satisfaca nevoile acestora.


1.8. O data cu efectuarea rezervarii, pasagerul va primi de la agentie informatii referitoare la pretul zborului (valabil la data rezervarii, incluzand si taxele de aeroport, taxe combustibil, tarifele de servicii ale SC IASAIR EXPRESS SRL), precum si informatiile referitoare la conditii, restrictii si reguli aplicabile biletului de avion ce poate fi cumparat in baza respectivei rezervari.


1.9. Toate conditiile, regulile si restrictiile aplicabile unui bilet de avion sunt cele dictate de compania aeriana, de politica de tarife de serviciu a SC IASAIR EXPRESS SRL, precum si de alti factori (de ex. obligatia detinerii vizei), independenti de vointa agentiei. Aceste reguli, precum si pretul biletului de avion, se pot modifica, prin vointa celor ce leau impus, pana in momentul cumpararii efective a biletului, fara ca agentia sa poata fi facuta in vreun fel raspunzatoare.


II. EMITEREA BILETELOR DE AVION. MODALITATI DE PLATA


2.1. Pentru emiterea biletelor de avion este necesara efectuarea platii integrale a acestora.


2.2. Emiterea biletelor de avion rezervate si plata acestora se fac conform conditiilor impuse de catre fiecare companie aeriana in parte. Pasagerul are obligatia sa se informeze despre termenul pana la care rezervarea sa este valabila si sa se prezinte in termen pentru achitarea biletului pentru a intra in posesia acestuia. Termenele pot fi schimbate oricand de companie, situatie in care agentia va anunta pasagerul despre modificare, fara a putea fi, insa, facuta raspunzatoare in vreun fel de catre acesta pentru o eventuala anulare.


2.3. Raportul contractual intre agentie si pasager apare in momentul in care pasagerul a achitat biletul de avion si a intrat in posesia acestuia. inainte de a achita efectiv biletul, pasagerul are obligatia sa se informeze la agentie despre toate conditiile si restrictiile aplicabile acelui bilet si sa citeasca prezentele conditii generale.


2.4. Pasagerul poate plati biletul de avion in LEI, EUR, la cursul de schimb utilizat de agentie in ziua respectiva.


III. PRETURILE BILETELOR DE AVION


3.1. Preturile biletelor de avion comercializate prin agentie sunt rezultatul unui sistem complex de reguli tarifare, tarife contractuale, tarife publicate in sistemele centralizate de rezervari, tarife speciale, tarif de serviciu al SC IASAIR EXPRESS SRL, etc. In aceste conditii, fiecare zbor in parte presupune calcularea de catre agentul specializat al pretului aplicabil biletului de avion respectiv. Acelasi zbor, cu aceeasi companie poate genera preturi diferite. Data fiind infinitatea de preturi aplicabile biletelor de avion, acestea, ca si regulile aplicabile lor, nu pot fi afisate sau publicate. De asemenea, informatiile referitoare la reguli, care provin din comunicarile scrise sau transmise computerizat de catre companie, prin sistemele de rezervare centralizate sau direct la agentie, au un caracter continuu, modificarile pot fi permanente, drept pentru care ele nu pot fi traduse si publicate in vreun inscris.


3.2. Preturile de vanzare nu sunt neaparat inscrise pe biletele de avion. intre pretul inscris pe biletul de avion si cel efectiv incasat de agentie, pot aparea diferente semnificative, care decurg din regulile de emitere a biletelor de avion stabilite de companie precum si din politica de tarife de serviciu a SC IASAIR EXPRESS SRL.


3.3. Pretul unui bilet de avion devine ferm, Impreuna cu toate conditiile aplicabile lui, numai in momentul in care este inscris pe documentul de incasare intocmit de agentie.


3.4. Biletele de avion emise de agentie sunt proprietatea I.A.T.A. ‒ BSP Romania ‒ in calitate de reprezentant al companiilor aeriene membre, incasarile aferente biletelor vandute se deconteaza catre I.A.T.A. BSP Romania, drept pentru care agentia nu poate fi facuta raspunzatoare despre modul in care a stabilit pretul unui bilet de avion decat de catre acest organism sau de catre compania pentru care a emis biletul.


3.5. Pretul oricarui bilet de avion presupune conditii, reguli si restrictii speciale aplicabile calatoriei la care se refera documentul respectiv in mod special. Pasagerul are obligatia sa se informeze despre aceste reguli inainte de a cumpara respectivul bilet. Dupa cumpararea biletului se considera ca pasagerul a luat la cunostinta despre toate aceste reguli, el nu mai poate pretinde ca nu a fost informat, odata ce a intrat in posesia biletului de avion.


3.6. Pretul biletului de avion include de regula taxele de aeroport, taxe combustibil. Exista, insa, situatii, independente de vointa agentiei, in care, pe parcursul calatoriei i se pot solicita pasagerului si alte taxe, care nu au fost percepute initial, situatie in care agentia nu poate fi facuta raspunzatoare.


IV. BILETUL DE AVION


4.1. Biletul de avion este documentul, inscrisul sau conventia electronica in baza careia se efectueaza zborul. Biletul de avion este emis de agentie dar este proprietatea companiei aeriene pentru care a fost emis.


4.2. Conditiile contractului si informatiile inscrise pe biletul de avion completeaza prezentele conditii generale. Se considera ca pasagerul care a intrat in posesia biletului de avion a luat la cunostinta toate aceste informatii.


V. ANULARI/ MODIFICARI


5.1. In cazul in care doriti anularea sau modificarea biletului de avion rezervat sau achizitionat (si compania aeriana permite acest lucru), este responsabilitatea dumneavoastra de a informa in scris sau telefonic SC IASAIR EXPRESS SRL despre intentiile dumneavoastra. In anumite cazuri este posibil sa nu puteti anula / modifica anumite servicii turistice sau va trebui sa respectati anumite cerinte pentru aceste actiuni.


5.2. SC IASAIR EXPRESS SRL sau compania aeriana accepta toate formele de cereri scrise. SC IASAIR EXPRESS SRL sau compania aeriana nu pot anula / modifica serviciul turistic inainte de a primi cererea dumneavoastra ferma. Puteti anula rezervarea dumneavoastra prin intermediul site-ului in concordanta cu Termenii si Conditiile companiei aeriane pentru care aveti biletul de avion rezervat/emis.


5.3. In eventualitatea modificarii unui bilet de avion rezervat/emis (incluzand, dar fara a se limita, anulari, restituiri de sume, schimbari de nume), SC IASAIR EXPRESS SRL isi rezerva dreptul de a aplica anumite taxe pentru a acoperi costurile administrative care pot rezulta din aceasta actiune. Aceste taxe difera fata de taxele impuse direct de catre furnizorul de servicii turistice.


5.4. In caz de forta majora si nu numai, compania aeriana poate anula sau intarzia zborul si sa anuleze rezervarea fara a notifica in prealabil pasagerul, urmand ca banii sa Ii fie restituiti pasagerului sau sa i se propuna noi variante de zbor. In toate aceste cazuri, pasagerul fie va fi informat direct de compania aeriana, fie de catre reprezentantii SC IASAIR EXPRESS SRL


VI. BAGAJE SI CHECK-in


6.1. Fiecare companie aeriana are propriile reguli de transport a bagajelor. Aceste informatii va sunt prezentate in timpul procesului de rezervari/emitere de catre consultantii SC IASAIR EXPRESS SRL.


6.2. Pentru unele companii aeriene, bagajul de mana si/sau cala este inclus in tariful comunicat. Pentru companiile low cost si pentru unele companii de linie, bagajele sunt taxate separat fata de pretul biletelor si aceste informatii va vor fi furnizate in timpul procesului de rezervari/emitere. Bagajele pot fi achizitionate in momentul efectuarii rezervarii sau ulterior emiterii biletelor de avion, dar nu mai tarziu de efectuarea check-in-ului.


6.3. Fiecare companie aeriana are dimensiuni diferite (numarul de kilograme sau lungime / latime / inaltime) pentru bagajele de mana sau de cala. In cazul in care nu va incadrati in aceste dimensiuni, compania aeriana are dreptul de a va taxa suplimentar.


6.4. Check-in-ul la aeroport poate fi efectuat atat pentru companiile de linie cat si pentru cele low cost, insa pentru cele low cost se plateste o taxa suplimentara. Pentru a evita achitarea unei taxe suplimentare, SC IASAIR EXPRESS SRL va recomanda sa efectuati check-in-ul online. Informatiile despre efectuarea check-in-ului online va vor fi comunicate de agentii SC IASAIR EXPRESS SRL in momentul efectuarii rezervarii sau a emiterii biletului de avion.


VII. DREPTURILE SI OBLIGATIILE PARTILOR


7.1. Agentia este raspunzatoare de emiterea corecta a biletelor de avion si de informarea cu buna credinta a pasagerului asupra conditiilor aplicabile biletului de avion vandut.


7.2. informarea pasagerilor se va realiza prin afisarea la loc vizibil in agentie a prezentelor conditii generale de vanzare a biletelor de avion precum si prin prezentarea, la cererea expresa a pasagerului, a conditiilor speciale de transport ale companiei, aplicabile zborului in cauza, fara a fi nevoie de o semnatura a pasagerului care sa certifice ca a fost informat.


7.3. Pasagerul este obligat sa citeasca prezentele conditii generale afisate in agentie inainte de a cumpara biletul de avion. Biletul de avion, o data cumparat, se presupune ca pasagerul a luat la cunostinta despre toate informatiile legate de biletul respectiv, el nemaiputand sa invoce ulterior necunoasterea acestora si sa pretinda eventuale despagubiri agentiei.


7.4. Pasagerul este obligat sa se prezinte la Imbarcarea pentru zbor cu cel putin 2 ore si 30 de minute inainte de ora plecarii, pentru a i se putea intocmi formalitatile necesare.


7.5. Agentia nu este raspunzatoare si nu i se pot pretinde despagubiri pentru ca pasagerul nu a zburat, in urmatoarele conditii:

pasagerul nu sa prezentat la timp pentru Imbarcare (2 ore si 30 min inainte de ora plecarii inscrisa pe bilet);

pasagerul este refuzat la Imbarcare datorita unor probleme legate de documentele sale personale (inclusiv lipsa viza de intrare pentru tara de destinatie, viza falsa, pasaport cu interdictie etc.) sau in situatia unui refuz nejustificat al autoritatilor de a permite calatoria;

alte Imprejurari sau cazuri de forta majora, pe care agentia nu le putea prevedea sau evita.


7.6. Agentia nu este raspunzatoare pentru intarzieri sau modificari de orar ale companiei aeriene pentru care sa emis biletul, pentru calitatea zborului sau pentru servicii aferente zborului (ex: pierderi de bagaje), obligatii care cad direct in sarcina companiei. In astfel de situatii, pasagerul se va adresa direct companiei transportatoare, care va despagubi pasagerul in conformitate cu reglementarile internationale.


7.7. Pasagerul poate renunta la biletul de avion cumparat in orice moment, inainte de data plecarii. indiferent de motivul renuntarii, regula presupune ca pasagerului i se va aplica o penalizare conform regurilor tarifare, care poate fi si de 100% din valoarea biletului. Daca regulile companiei permit conditii de returnare mai avantajoase, agentia va aplica aceste reguli, in favoarea pasagerului.


7.8. Pasagerul poate modifica biletul initial cumparat in conditiile stabilite de compania pentru care a fost emis biletul, pentru fiecare caz in parte.


7.9. Pasagerul nu poate utiliza numai parti componente ale zborului aferent biletului cumparat. Neprezentarea pasagerului la primul zbor se considera renuntare la bilet si i se aplica prevederile din prezentele conditii generale.


7.10. Pasagerul nu poate transmite biletul de avion unei terte persoane.


7.11. Neprezentarea la zbor presupune pierderea biletului de avion, cu o penalizare de 100% din valoarea biletului.


7.12. In situatia in care pasagerul, din vina sa, utilizeaza doar partial zborurile inscrise in biletul de avion cumparat, el nu va putea pretinde despagubiri de nici un fel agentiei sau companiei pentru care sa emis biletul.


7.13. Pasagerul are obligatia sa se asigure ca este in regula din punct de vedere al tuturor formalitatilor necesare calatoriei (politie, vama, sanatate, pasaport, viza, etc.), agentia neavand nici o raspundere in fata pasagerului din acest punct de vedere. Refuzul la Imbarcare dintrunul din aceste motive cade in sarcina exclusiva a pasagerului, fara ca acesta sa poata pretinde despagubiri agentiei.


7.14. Agentia va informa de buna credinta pasagerul asupra formalitatilor necesare calatoriei solicitate, conform informatiilor furnizate de sistemul computerizat de rezervare, dar nu poate fi facuta responsabila asupra veridicitatii acestor informatii si nici trasa la raspundere pentru a le fi oferit sau nu, deoarece serviciul de informare este unul oferit suplimentar si nu are legatura cu serviciul de emitere a biletului de avion.


7.15. Agentia nu este raspunzatoare pentru pagube sau inconveniente produse pasagerului in timpul zborului sau datorita unor modificari de orar, intarzieri ale zborurilor etc., Imprejurari care se afla dincolo de controlul si vointa agentiei.


7.16. Datorita situatiei create prin cererile masive de azil politic sau ramanerile ilegale in tarile din Vest, autoritatile tuturor statelor, chiar in prezenta vizei de intrare eliberata de ambasadele tarilor respective in Romania, pot refuza fara explicatii sa permita trecerea frontierei, respectiv Imbarcarea in avion a pasagerului. In astfel de situatii, agentiei nu i se pot solicita despagubiri, deoarece imposibilitatea efectuarii transportului se datoreaza faptei unui tert.


VIII. RECLAMATII

8.1. Orice reclamatie cu privire la biletul de avion cumparat se va face in scris la adresa de email office@booking.ro, in termen de maxim 7 zile de la data producerii evenimentului reclamat.


8.2. Reclamatiile care nu sunt facute in scris nu vor fi luate in considerare.


8.3. Agentia va transmite reclamatia respectiva companiei aeriene pentru care a fost emis biletul iar solutia data apartine companiei aeriane, in calitate de proprietara a biletului. Agentia va informa pasagerul despre solutia data de companie reclamatiei, in scris, in termen de 3 zile de la primirea raspunsului de la companie. In situatia in care pasagerul nu este multumit cu raspunsul primit, el se va adresa direct companiei aeriene care a efectuat zborul.


8.4. Pasagerul va fi despagubit direct de catre compania aeriana in toate cazurile in care aceasta decide acest lucru, agentia nefiind obligata sa intermedieze astfel de despagubiri.


8.5. Orice reclamatie se va face de catre pasager in conformitate cu prezentele conditii generale de vanzare a biletelor de avion.


IX. REGULI ALE UNIUNII EUROPENE PRIVIND SECURITATEA PE AEROPORTURI


10.1. Pentru a va proteja Impotriva noilor amenintari cu explozibili lichizi, Uniunea Europeana (UE) a adoptat o serie de reguli care restrictioneaza cantitatea de lichide pe care le puteti trece prin punctele de control de securitate. Aceste reguli se aplica la toti pasagerii care pleaca de pe aeroporturi din UE indiferent de destinatia acestora. Aceasta inseamna ca la punctele de control de securitate se vor face verificari legate de substantele lichide pe care doriti sa le transportati, suplimentar fata de alte obiecte interzise. Totusi, noile reguli nu limiteaza cantitatea de lichide pe care le puteti cumpara din magazinele aflate dincolo de locul unde prezentati taloanele de Imbarcare sau de la bordul aeronavelor operate de o companie aeriana din UE.


10.2. Noile reguli se aplica pe toate aerporturile din UE, precum si din Norvegia, Islanda si Elvetia si sunt valabile pana la o instiintare in prealabil.


CAND IMPACHETATI


10.3. Vi se va permite sa luati doar cantitati mici de lichide in bagajul de mana. Aceste lichide trebuie sa fie in recipiente individuale de maximum 100 mililitri fiecare. Trebuie sa puneti aceste recipiente intr-un ambalaj din material plastic transparent, care se poate reinchide, dar nu mai mult de un litru per pasager. 


10.4. La aeroport, pentru a veni in ajutorul operatorilor de control de securitate, trebuie sa prezentati operatorului pentru examinare toate lichidele pe care le aveti, in punctele de control, sa dezbracati jacheta si / sau pardesiul. Acestea vor fi controlate separate, sa scoateti computerele portabile si alte echipamente electrice mari din bagajul de mana. Acestea vor fi scanate separat. Lichidele includ:

- apa si alte bauturi, supe, siropuri;

- parfumuri;

- geluri, inclusiv geluri de par si de baie;

- paste, inclusiv pasta de dinti;

- mascara;

- creme, lotiuni si uleiuri- spray-uri;

- continutul ambalajelor presurizate, inclusiv spuma de ras, alte spume si deodorante;

- amestecuri lichid-solide;

- orice alt articol cu consistenta similara.


10.5. Aveti dreptul:

- sa Impachetati lichide in bagajele de cala (noile reguli se aplica doar pentru bagajele de mana);

- sa luati in bagajul de mana medicamente (vi se va cere reteta) si substante pentru dieta, inclusiv hrana pentru copii, pentru folosinta in timpul calatoriei;

- sa cumparati lichide cum ar fi bauturi sau parfumuri ori dintr-un magazin de pe un aeroport din UE, situat inainte de locul unde prezentati talonul de Imbarcare sau de la bordul aeronavelor operate de o companie aeriana din UE. Daca sunt vandute in ambalaje speciale, sigilate, nu le deschideti inainte de a vi se face controlul de securitate altfel, continutul acestora poate fi confiscat. (Daca sunteti in tranzit printr-un aeroport din UE, nu deschideti ambalajul inainte de controlul de securitate la aeroportul de transfer, sau la ultimul, daca tranzitati mai mult decat o data). Daca aveti orice indoiala, va rugam sa intrebati la compania aeriana sau la agentia de turism inaintea calatoriei.


10.6. Va rugam sa cooperati cu personalul companiei, cat si cu cel de securitate din cadrul aeroportului.


X. DISPOZITII FinALE


9.1. Prezentele conditii generale sunt realizate in conformitate si se completeaza cu prevederile CONVENTIEI DE LA VARSOVIA , in care Romania este parte semnatara, in conformitate cu prevederile art. 11, aliniatul 2 din CONSTITUTIA ROMANIEI.


9.2. Afisarea in agentie a prezentelor conditii generale presupune obligativitatea pasagerului de a le citi. Se considera ca pasagerul care a cumparat biletul de avion a luat la cunostinta despre continutul acestor conditii si el nu va mai putea invoca ulterior necunoasterea lor sau lipsa de informare.


9.3. Prezentele conditii generale vor fi aplicabile si opozabile tertilor in toate situatiile stipulate in cuprinsul lor.

OFERTE TURISTICE DE TIP CITY BREAK

Fiind vorba despre o vacanta de weekend sau pentru un weekend prelungit, SC IASAIR EXPRESS SRL pune la dispozitia clientilor sai o modalitate foarte comoda de a-si personaliza vacanta. De regula, o oferta de tip city break oferita de SC IASAIR EXPRESS SRL este formata din urmatoarele servicii turistice: transport (se prefera avionul), cazare cu mic dejun, asigurare medicala. Oferta este variata, pentru orice destinatie solicitata de client.


In scop de marketing si pentru a reduce din timpul de cautare separat al serviciilor turistice incluse intr-un city break, SC IASAIR EXPRESS SRL ofera clientilor sai posibilitatea de a vizualiza aceste servicii prezentate intr-un singur pachet oferta. Serviciile incluse intr-un city break pot fi achizitionate separat, fiind vorba de aceleasi servicii prezentate in oferta de pe site sau clientii pot solicita o oferta personalizata si in acest caz, serviciile turistice pot fi diferite de cele promovate pe site.


Termenii si Conditiile rezervarii difera in functie de fiecare produs turistic inclus in oferta de tip city break si acestea depind de regulile impuse de partenerii furnizori de servicii turistice cu care colaboreaza SC IASAIR EXPRESS SRL. Mentionam ca rezervarile se vor face in functie de disponibilitatea acestora la partenerii SC IASAIR EXPRESS SRL si in functie de Termenii si Conditiile companiei mentionate pe site-ul SC IASAIR EXPRESS SRL sau de catre operatorii SC IASAIR EXPRESS SRL pentru fiecare serviciu ales in parte.


SC IASAIR EXPRESS SRL nu-si asuma nici o responsabilitate pentru produsele si serviciile turistice oferite de furnizorii de servicii turistice (cum sunt: liniile aeriene, hotelurile, firmele de inchiriat masini, altii) si nu garanteaza in nici un fel (fie explicit sau implicit) acuratetea sau calitatea produselor si a serviciilor reflectate pe acest site.


OFERTE TURISTICE DE TIP TOUR OPERATOR

SC IASAIR EXPRESS SRL ofera clientilor sai spre revanzare servicii turistice de tip tour operator (chartere, circuite, croaziere sau orice alt serviciu promovat de agentiile de turism tour operatoare partenere).


TERMENII SI CONDITIILE GENERALE ALE OFERTELOR DE TIP CITY BREAK SI TOUR OPERATOR


Orice rezervare efectuata online sau offline (telefonic, email sau direct in agentia SC IASAIR EXPRESS SRL) presupune acceptarea Termenilor si Conditiilor SC IASAIR EXPRESS SRL si a regulilor prevazute in contractul cu turistul (pentru ofertele de tip tour operator).


CONDITII REZERVARI HOTELIERE


I. Informatii generale


1.1. Cazarea se face la hotelul pentru care turistul primeste confirmarea si achita contravaloarea. In anumite situatii, hotelierii vand locuri peste capacitatea de cazare a hotelului (overbooking). In aceste cazuri, daca sejurul nu a inceput, Booking.ro va propune, pe cat posibil, alternative de aceeasi calitate si in aceeasi marja de pret. Daca sejurul a inceput, Booking.ro este responsabil pentru gasirea unei alternative de aceeasi calitate sau superioara (standard hotelier); Booking.ro va interveni activ prin reprezentantul local sau prin asistenta telefonica din tara pentru a oferi asistenta turistilor in vederea solutionarii acestor situatii, dar nu este responsabil pentru aparitia acestor situatii. Solutia, conform cutumelor internationale, este redirectionarea turistilor la un hotel de cel putin aceeasi categorie si/sau cu servicii de cel putin aceeasi categorie sau standarde ca si cel rezervat initial. Aceste proceduri sunt valabile si pentru situatiile in care hotelul este nou deschis sau renovat si nu isi poate onora obligatiile de primire a turistilor deoarece lucrarile de constructie nu au fost finalizate si Booking.ro nu a fost anuntat in timp util de situatia creata.


1.2. Pentru rezervari Last Minute sau pe lista de asteptare Booking.ro nu poate garanta disponibilitatea hotelului ales; la momentul primirii unui raspuns exista posibilitatea confirmarii hotelului ales sau a unui hotel-alternativa din catalog ori din afara acestuia, in cazul in care nici unul dintre hotelurile contractate nu este disponibil. Exista situatii in care numele hotelurilor va fi cunoscut doar la sosirea in tara de destinatie (croaziere, circuite turistice, pelerinaje religioase etc.).


1.3. Toate hotelurile si mijloacele de transport sunt clasificate de catre Autoritatile Nationale de Turism ale tarilor de destinatie, conform procedurilor interne si normativelor locale, care difera de la o tara la alta si de la un tip de destinatie la altul, fiind opozabile in fata tuturor organelor de control ale tarilor de outgoing. Aceste clasificari ale gradelor de confort si nivelului de servicii, acordat sub numar de stele dar nu numai, difera de clasificarile practicate in Romania. Booking.ro nu isi asuma responsabilitatea pentru clasificarea serviciilor prestate de hotelurile si restaurantele din oferta, aceasta fiind acordata conform legislatiei nationale a tarilor respective. Clasificarea acestor hoteluri si restaurante este cea comunicata catre Booking.ro de conducerile unitatilor de cazare si tip de masa respective.


1.4. Prin demipensiune se intelege mic dejun si cina (sau, pentru unele destinatii, pranz), iar prin pensiune completa - mic dejun, pranz si cina pentru fiecare noapte de sejur. Cazarea in regim demipensiune incepe cu cina din ziua sosirii si se termina cu micul dejun din ziua plecarii. Uneori, masa se poate pierde datorita sosirii la hotel dupa momentul inchiderii bucatariei sau plecarii inainte de deschiderea acesteia dimineata. In anumite situatii, turistului i se poate pregati un pachet similar mesei pe care o va pierde.


1.5. Felurile de mancare sunt prezentate sub forma de bufet (uneori meniu prestabilit) si apartin bucatariei internationale, insa exista si feluri nationale. Cu cat categoria hotelului este mai mare, cu atat meniul este mai variat. Bauturile de regula nu sunt incluse in regimul de masa, cu exceptia hotelurilor care precizeaza acest lucru, in mod particular cele cu regim „All inclusive” - acest regim cuprinzand bauturi la mese, sortimentele variind insa de la hotel la hotel. Desi mare parte dintre hoteluri pregatesc un bufet separat pentru copii, cu meniu variat, unele hoteluri pregatesc si/sau numai variante de tip fast-food. Sortimentul de bauturi din minibarurile din camere (daca hotelul are un astfel de serviciu in camera), costul, precum si intervalul la care este aprovizionat sunt stabilite de catre administratia hotelului. Utilizarea minifrigiderului poate fi contra cost, cu exceptia hotelurilor care precizeaza altfel.


1.6. Distanta pana la mare precizata in descrierea facilitatii de cazare este intotdeauna distanta in linie dreapta. Distanta reala poate fi mai mare daca hotelul este situat la altitudine sau daca drumul pana la mare nu este drept/direct. Regulamentul intern de functionare al hotelurilor interzice consumul de alimente si bauturi in alte spatii decat cele special amenajate in acest sens, inclusiv in camere, fiind interzisa atat parasirea salii de mese cu alimente, precum si introducerea de produse perisabile alimentare si bauturi din exteriorul hotelului in scopul consumului imediat. Aceste norme sunt impuse la nivel national si determinate de masurile de prevenire a toxiinfectiilor alimentare produse de pastrarea inadecvata a alimentelor in tarile cu clima calda.


1.7. Solicitarilor speciale facute de turisti hotelurilor, adaugate de Agenti la momentul rezervarii la sectiunea „Mentiuni ale comenzii”, li se vor da curs in functie de disponibilitatea unitatilor de cazare. Booking.ro nu isi asuma nici o responsabilitate pentru cazurile in care departamentele de rezervari ale hotelurilor nu transmit aceste informatii catre departamentele responsabile din hotel sau pentru cazurile in care acestea nu au disponibilitate pentru a indeplini cererile turistilor.


1.8. In majoritatea hotelurilor, in restaurante si locurile special mentionate, se impune, sub forma unui cod de tinuta, o vestimentatie decenta. De aceea, recomandam barbatilor sa dispuna de un pantalon lung, iar femeilor de o fusta de lungime medie. Turistii sunt rugati sa aiba un comportament adecvat si o conduita decenta pe tot parcursul sejurului, respectand regulile internationale si cutumele locale. Booking.ro nu isi asuma responsabilitatea in cazul in care turistii nu respecta aceste reguli; angajatii companiilor aeriene, reprezentantii hotelurilor sau furnizorului local pot interveni pentru a intrerupe serviciile oferite fara nicio compensatie in cazul in care turistii nu au o atitudine rezonabila.


1.9. Suplimentele pentru cinele festive (Paste, Craciun, Revelion s.a.m.d.) sunt precizate separat pentru fiecare hotel in parte (in cazul in care hotelul organizeaza un astfel de eveniment), doar daca nu este altfel precizat in oferta.


1.10. In cazul in care turistii doresc sa ia cu ei in calatorie un animal de companie, solicitarea va fi transmisa de Booking.ro in atentia hotelului si a companiei de transport (aerian sau terestru) si se va astepta confirmarea in scris din partea acestora ca animalul de companie poate fi transportat si tinut in hotel pe perioada sejurului. Turistii au obligatia de a se informa cu privire la autorizatiile care trebuie obtinute pentru transportarea unui animal de companie in afara spatiului Romaniei de la autoritatea veterinara competenta. Detalii referitoare la transportul animalelor vii se regasesc pe website-urile companiilor aeriene, precizate mai jos, la sectiunea Formalitati de iesire din tara.


1.11. Persoanele straine (care nu au rezervare confirmata in prealabil) nu sunt acceptate in hotel. In cazul in care turistii doresc sa aduca o persoana straina in hotel este obligatoriu sa notifice receptia pentru a vedea daca persoana poate fi acceptata si, in cazul in care raspunsul este pozitiv, care sunt sumele ce trebuie platite.


1.12. Informatiile publicate pe website-ul Booking.ro sunt informatii cu scop consultativ, furnizate de hotelurile contractate. Aceste date pot fi modificate oricand. Exista posibilitatea aparitiei unor neconcordante in cazul in care hotelul nu comunica in timp util eventualele modificari intervenite in oferta sa de servicii.


II. CAMERA


2.1. Camerele se repartizeaza de catre administratia hotelului, in functie de numarul de camere disponibile din categoria confirmata pe voucher, si acest lucru nu poate fi predeterminat sau influentat de SC IASAIR EXPRESS SRL. Orice probleme legate de amplasarea, aspectul sau disfunctiile tehnice ale camerei se rezolva direct de catre client la receptie, asistat de reprezentantul local sau asistat telefonic de operatorul telefonului de urgente SC IASAIR EXPRESS SRL.


2.2. Situatia de rezervare peste capacitate (suprarezervare, overbooking) poate aparea si doar pentru un tip de camera in sine - Booking.ro va interveni activ prin reprezentantul local sau prin asistenta telefonica din tara pentru a oferi asistenta turistilor. De cele mai multe ori hotelul va oferi un alt tip de camera pentru o noapte urmand ca a doua zi la ora de check-in sa ofere tipul de camera confirmat.


2.3. De cele mai multe ori camera tripla este o camera cu pat suplimentar, care poate fi pat normal, pat pliant, sofa etc. - in functie de disponibilitatea si dotarile hotelului (mai ales in cazul hotelurilor de oras). De asemenea, pentru tipul de cazare in camera cu doi copii, se asigura pentru acestia un singur pat suplimentar, pat pliant sau sofa joasa, in functie de disponibilitatea si dotarea hotelului.


2.4. Tipul de camera individualizat cu o anumita vedere prin diferenta de tarif (Land view, Park view, Sea View, Pool View, Side Sea View etc.) este alocat de departamentul de rezervari al hotelului. Acesta stabileste care sunt camerele care se incadreaza in respectiva clasificare si denumirea lor este orientativa - astfel, vederea la mare poate fi vedere frontala, laterala sau partiala, Park view, Land View poate fi vedere la un drum, la alta parte a hotelului sau la o facilitate, Pool View poate fi in imediata apropiere a piscinei sau de la etaj etc. Alocarea depinde de la hotel la hotel, iar tipul de camera si tarifele aferente care se reflecta in pretul pachetului pe Booking.ro sunt conforme cu precizarile facute de hotel/furnizor in contractul cu SC IASAIR EXPRESS SRL.


2.5. La check-out va trebui ca turistii sa predea la receptie cheile camerei, bratarile, cartelele pentru prosoape si sa achite consumatiile si serviciile de care au beneficiat suplimentar. La cererea turistului, hotelul poate accepta, in functie de politica proprie si disponibilitate (de cele mai multe ori contra cost), early check-in (cazare mai devreme de ora la care se deschide check-in-ul la hotel) si late check-out (eliberarea camerelor mai tarziu de ora de check-out a hotelului). In cazul unui early check-out (mai devreme decat ora de deschidere a restaurantului principal), se poate solicita receptiei (cu cel putin o zi inainte, pana in ora 17:00) un pachet de mic dejun - acesta va consta de cele mai multe ori din sandvisuri, apa si fructe. Unele hoteluri pot pregati mai multe feluri de mancare rece, relativ frugal. Cu cat categoria hotelului este mai mare, cu atat exista posibilitatea ca in aceste situatii sa se pregateasca variante mai consistente sau ca unul dintre restaurante sa fie deschis permanent. Sosirea mai devreme/tarziu sau plecarea mai devreme/tarziu datorate orelor de zbor nu indreptatesc turistul sa foloseasca camera sau facilitatile altfel decat conform regulilor mai sus mentionate.


2.6. Neprezentarea turistilor pentru preluarea camerei in ziua de check-in (no-show) se penalizeaza cu contravaloarea integrala a sejurului, hotelul avand dreptul sa repuna in vanzare serviciile nevalorificate.


2.7. Pozele prezentate in descrierea hotelului sunt cele puse la dispozitie de hotel/furnizor la momentul editarii materialului si sunt cu titlu de prezentare. Se poate intampla ca, din cauza unor lucrari de constructii sau amenajare, fotografiile sa nu mai reflecte exact elementele prezentate in descriere la momentul check-in-ului. De asemenea, pe perioada derularii sejurului turistilor se poate intampla ca aceste lucrari sa continue, putand crea un disconfort minim si o limitare temporara a accesului la anumite tipuri de servicii prezentate in descriere (de exemplu, accesul la o piscina sau un teren de sport etc.).


III. TIPURI DE MASA (PENSIUNE)


3.1. Cazare, Fara masa, RO, BO (Doar cazare, Fara masa, Room only, Bed only) - nici un tip de masa, doar servicii de cazare;


3.2. Mic dejun, Breakfast, BB (Mic dejun, Bed&Breakfast) - include doar mic dejun (tip bufet suedez), bauturi gratuite: ceai, cafea, apa (in functie de politica hotelului);


3.3. Demipensiune, DP, HB (Demipensiune, Half Board) - mic dejun si cina (tip bufet suedez/set menu in unele cazuri la cina; in unele destinatii hotelurile pot oferi demipensiune ca mic dejun si pranz), bauturi gratuite: ceai, cafea, apa - doar la micul dejun (in functie de politica hotelului);


3.4. Pensiune completa, PC, FB (Pensiune completa, Full Board) - mic dejun, pranz si cina (tip bufet suedez/set menu in unele cazuri la cina). Bauturile la masa de pranz si cina sunt contra cost, la micul dejun sunt stabilite in functie de politica hotelului;


3.5. All inclusive, AI (Totul inclus, All inclusive) - pensiune completa, bauturi alcoolice si fara alcool de fabricatie locala (sortimentul bauturilor este stabilit de catre administratia hotelului), accesul gratuit la anumite facilitati sau servicii ale hotelului;


3.6. Ultra All inclusive, UAL, UAI (Ultra All inclusive) - pensiune completa, bauturi alcoolice si fara alcool de fabricatie locala, accesul gratuit la anumite facilitati sau servicii ale hotelului. In unele hoteluri sunt incluse si mai multe tipuri de bauturi alcoolice de import (sortimentul bauturilor este stabilit de catre administratia hotelului);


3.7. De asemenea, perioada si orele intre care pot fi luate mesele sau consumate bauturile alcoolice si nealcoolice sunt stabilite de catre administratia hotelului si pot diferi de la hotel la hotel si de la o perioada la alta (in functie de gradul de ocupare al hotelului).


3.8. Regimul de masa All inclusive, cu toate variatiile sale (in denumire – Light, Ultra, Special, All Exclusive, Hapiness, Plus etc. sau in servicii) poate fi completat cu: gustari intre mese, bauturi alcoolice internationale, accesul la anumite facilitati sau servicii), este un regim stabilit de administratia hotelurilor si poate suferi modificari in orice moment. In catalogul agentiei sunt precizate serviciile extra cost conform ultimelor actualizari transmise de hoteluri. Turistii pot solicita agentiei o descriere actualizata a acestor servicii si facilitati inainte de efectuarea rezervarii. Pentru orice rezervare efectuata ferm pentru care s-a efectuat cel putin plata avansului, se presupune ca turistii au fost informati in totalitate asupra programului, serviciilor si facilitatilor incluse in pachetul turistic achizitionat.


3.9. Totodata, turistii, la sosirea la hotel, trebuie sa solicite descrierea a regimului de masa si a facilitatilor incluse in pachet de la receptia unitatii de cazare, pentru a nu exista neclaritati in privinta serviciilor gratuite sau contra cost. Ca si regula generala referitoare la servicii, cele care presupun forta de munca sau consum de combustibil sunt intotdeauna contra cost. (De exemplu, precizarea ca baia turceasca este un serviciu gratuit se refera doar la sederea in baia de aburi turceasca, in cazul in care se doresc si procedurile aferente - baie cu spuma, masaj etc. - acestea sunt contra cost.) Booking.ro nu isi asuma nici o responsabilitate pentru informarile pe care hotelul in nume propriu le face turistilor referitor la aceste servicii.


IV. FACILITATI


4.1. Restaurantele si barurile functioneaza dupa un orar stabilit de administratia hotelului. Cafenelele in aer liber, restaurantele si barurile de pe spatiul exterior al hotelului (in apropierea marii sau a piscinei) isi desfasoara programul in functie de conditiile de vreme. In descriere/catalog este indicata suprafata camerelor incluzand balcoanele/terasele si baile.


4.2. Tarifele pentru inchirierea salilor de conferinta si a echipamentelor se pot oferi la cerere.


4.3. Pentru anumite facilitati din camera sau hotel hotelierii pot solicita taxe suplimentare (minibar/frigider, seif, sezlonguri, umbrele, saltele, prosoape la piscina sau pentru plaja etc.); turistii trebuie sa solicite receptionerului, in momentul sosirii la hotel, sa Ii informeze in privinta acestor costuri extra.


4.4. In majoritatea hotelurilor aparatele de aer conditionat functioneaza in regim de racire (sistemul de aer conditionat poate fi centralizat sau cu utilizare individuala; in cazul in care sistemul este centralizat administratia hotelului stabileste perioada din an si orele intre care acesta functioneaza). La unele hoteluri acest serviciu este furnizat contra cost.


4.5. Datorita faptului ca mare parte din hoteluri au un numar foarte mare de camere, exista posibilitatea defectarii sau deteriorarii anumitor componente din dotarea camerelor, bailor ori facilitatilor comune. Astfel, unele dintre acestea necesita reparatii permanente. In situatia constatarii acestor neconformitati, turistii trebuie sa formuleze de indata o cerere de reparatie la receptia hotelului. In acelasi sens, in multe regiuni turistice au loc lucrari de constructii care tin atat de unitatile hoteliere, cat si de infrastructura zonei, pe care nu le putem prevedea, influenta ori Impiedica.


4.6. De asemenea, Booking.ro sau hotelul nu pot fi responsabili pentru situatiile in care apar probleme legate de furnizarea apei, energiei electrice, aerului conditionat datorita vremii caniculare, perioadelor de seceta sau vremii prea rece.


4.7. Hotelurile activeaza atat sistemul de incalzire al piscinelor exterioare cat si cel al camerelor doar in sezonul de iarna; ele isi rezerva dreptul unilateral de a stabili temperatura de incalzire si momentul cand va fi oprit sistemul.


4.8. Accesul la facilitatile de tip Health Club (masaj, sauna, baie cu aburi, jacuzzi, sala de fitness) este permis doar persoanelor ce au Implinit varsta de 12 ani (limita de varsta poate fi diferita de la hotel la hotel); in anumite hoteluri si copiii au acces dar doar insotiti de parinti. Copiii pot folosi toboganele doar sub supravegherea adultilor.


4.9. Din motive stabilite de administratia hotelului, atat ora la care apa din piscine este tratata chimic precum si orele intre care piscinele sunt inaccesibile sunt diferite, programul lor de functionare, de la caz la caz, putand fi consultat la receptia hotelului. Recomandam persoanelor cu pielea sensibila sa-si consulte medicul inainte de plecare si sa isi procure medicatia specifica, precum si creme dermatologice cu factor de protectie solara mai ridicat.


4.10. In marea majoritate a destinatiilor plajele sunt plaje publice in administratia hotelurilor, dar pot fi si in administratia directa a autoritatilor locale. Amenajarea acestora, incluzand numarul de sezlonguri alocat, este strict responsabilitatea administratorilor si este supusa legislatiei si normelor locale din destinatie.


4.11. Regimul de functionare al toboganelor si de desfasurare a sporturilor nautice sunt stabilite de catre administratia hotelului, in functie de conditiile de vreme. In perioadele in care sunt furtuni pe mare pontoanele hotelurilor se inchid sau se acopera.

4.12. La momentul la care membrii echipei de animatie sau supraveghere isi termina programul, copiii pot ramane in cluburile de copii sau in spatiile special amenajate doar sub supravegherea adultilor.


4.13. Marea majoritate a hotelurilor dispun de servicii de asistenta medicala la cerere. Aceste servicii sunt extra cost. In cazul in care este necesara asigurarea medicala, turistii trebuie sa contacteze compania de asigurari la numarul de telefon indicat pe polita. In caz contrar, compania de asigurari nu va putea acoperi cheltuielile de tratament - va rugam sa verificati conditiile politei emise si sa luati cunostinta de cazurile care nu sunt acoperite de polita.


4.14. Angajatii hotelurilor vorbesc in cele mai multe cazuri limba materna si o limba de circulatie internationala, in functie de principala piata deservita de hotel, dar nu neaparat. Mixul de nationalitati al angajatilor hotelurilor este stabilit de administratia acestora.


4.15. Hotelul nu isi asuma raspunderea pentru obiectele de valoare, bani sau documente, nedepozitate in seif. Exista seif in camera cu plata sau gratuit, la receptie, individual sau comun. Booking.ro recomanda pastrarea valorilor, banilor, pasaportului si a documentelor de calatorie in seif. In cazul in care un turist este victima unui furt, trebuie sa se adreseze urgent politiei locale si sa solicite intocmirea procesului verbal, avand optiunea de a solicita si asistenta reprezentantului nostru local, daca acesta exista. Acesta din urma nu poate emite nici un document doveditor, singurii in masura sa faca acest lucru sunt reprezentantii autoritatilor locale.


4.16. De asemenea, hotelul si Booking.ro nu isi asuma responsabilitatea pentru obiectele uitate de turisti in camere sau pe spatiul hotelului. Daca obiectele uitate sunt gasite de angajatii hotelului dupa finalizarea sejurului, Booking.ro nu poate fi tinut responsabil pentru transportul acestora in tara; cel mult acesta poate comunica hotelului o adresa furnizata de turisti unde hotelul poate trimite, contra cost, un colet cu obiectele uitate.


4.17. La inceputul sau catre finalul sezonului exista posibilitatea ca o parte dintre facilitatile mentionate in descrierile hotelurilor sa nu fie disponibile. Prezentarile includ in general toate serviciile si facilitatile disponibile in varf de sezon.


V. PRETUL

5.1. Preturile (tarifele) prezentate pe site-ul BOOKING.RO  sunt exprimate in euro si in lei si sunt valabile de la data publicarii pentru perioadele specificate. Pretul serviciului turistic reflecta costul pe tip de camera in functie de varsta ocupantilor si include: cazare, numarul de nopti cu regimul de masa precizat in tipul de camera ales, doar daca nu se precizeaza altfel la momentul transmiterii ofertei.


5.2. Preturile serviciului turistic nu includ: transport, asigurare, taxa de viza (care se achita la sosire pe aeroportul de destinatie sau catre autoritatea emitenta a vizei), excursii optionale, alte mese sau apa, bauturi racoritoare si alcoolice in afara de cele precizate expres ca facand parte din regimul de masa al hotelului, bacsisuri, alte rezervari de servicii in locul de sejur sau orice tip de cumparaturi personale, suplimentele de orice tip (infanti, cine, servicii suplimentare in camere), daca este cazul.


5.3. Serviciile de cazare sunt precizate ca numar de zile hoteliere, zi hoteliera insemnand ora 14:00 - ora 12:00 in urmatoarea zi, respectiv noapte de cazare.


5.4. Pentru fiecare oferta transmisa se precizeaza ce este inclus in pretul afisat. Booking.ro are o politica de calcul dinamic al preturilor, acestea se pot modifica fara notificare prealabila in orice moment.

POLITICA DE PRET PENTRU COPII


5.5. Pentru copiii sub doi ani (infanti) se percepe un cost diferit de la o destinatie la alta, acestia neavand alocat loc la masa la hotel. Reducerile pentru copii se acorda copiilor care NU au Implinit varstele specificate pana la data plecarii.


5.6. Minorii care calatoresc singuri sau doar cu unul dintre parinti vor trebui sa prezinte la vama acordul parental al ambilor parinti sau al parintelui care Il insoteste (dupa caz), dat in fata notarului public, in forma autentica. Pentru mai multe detalii accesati www.politiadefrontiera.ro.


5.7. In cazul in care copilul Implineste 2 ani pe parcursul sejurului, se va selecta varsta de 2 ani pentru cautare sejur.


VI. FORTA MAJORA SI CAZUL FORTUIT


6.1. Situatiile de forta majora si caz fortuit, cum ar fi: razboaie, rebeliuni, ostilitati, miscari sociale, arestari sau retineri in baza unor hotarari guvernamentale, cutremure, greve, fenomene naturale, carantina, pandemii, dar fara a se limita la acestea si in special conditiile meteo nefavorabile din cauza carora turistul nu ajunge sa efectueze check-in-ul la hotel conform rezervarii, nu incumba societatii SC IASAIR EXPRESS SRL despagubiri ori compensatii.


6.2. In cazul in care turistul isi intrerupe sejurul din motive personale, se considera anulare, iar penalizarea va fi egal cu pretul total al sejurului.


VII. ASISTENTA TURISTICA LA DESTINATIE


7.1. In cazul problemelor aparute pe parcursul sejurului, turistii trebuie sa apeleze obligatoriu pe numarul de urgenta furnizat.


7.2. SC IASAIR EXPRESS SRL poate asista turistul in gestionarea problemelor aparute in limita disponibilitatii de personal si timp, dar nu isi asuma nicio obligatie privind solutionarea problemelor.


7.3. In cazul nerezolvarii deficientelor constatate pana la terminarea sejurului, Turistul are dreptul sa adreseze reclamatia SC IASAIR EXPRESS SRL, in scris in cel mult 72 ore de la momentul returului. Reclamatiile se considera valabile si se iau in considerare daca indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii de forma: sa fie redactate in scris la office@booking.ro in cel mult 72 de ore de la momentul returului sa fie transmise cu descrierea cat mai precisa a motivelor.